Android Play

دانلود بهترین برنامه های اندروید

Android Play

دانلود بهترین برنامه های اندروید

سلام خیلی خوش امدید
در این سایت برنامه های اندروید قرار داده میشه که برخی از انها توسط ما ساخته شده
مانند برنامه حفظ لغت اندروید و ... که در صفحه اصلی سایت میتوانید به لیست برنامه های ما دسترسی داشته باشید
همچنین میتوانید برنامه های خود را سفارش دهید

آخرین نظرات

برسی گوشی سامسونگ گلکسی s6

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۹ ب.ظ

S6 Edge

گوشی سامسونگ گلکسی S6

به نظر می‌سد که سامسونگ پس از معرفی نسل جدید سری S خود، از فروش بالای نسخه Edge آن تا حد زیادی شوکه شده و به همین دلیل تمرکز اصلی‌اش را هم بر تبلیغ بر روی این محصول نوین قرار داده است. مدلی که شاید مهم‌ترین وجه تمایزش در طراحی نمایشگر آن باشد که در دو لبه دارای انحناست. این شکل از دیزاین که با استقبال زیادی از سوی کاربران نیز مواجه شده، نشان از این موضوع دارد که خریداران از یک تحول در گوشی‌های همراه استقبال می‌کنند، حتی اگر این تفاوت چندان هم کاربردی نباشد و باعث بالا رفتن قیمت گوشی تا نزدیک به ۳ میلیون تومان شود. با ما و بررسی تخصصیگلکسی اس۶ اج سامسونگ همراه باشید.

طراحی: یک تحول!

اعتراف می‌کنم زمانی که گلکسی اس۶ را برای بررسی در دست گرفتم، با آنکه نسبت به اسلاف قبلی‌اش از نظر ظاهر و به خصوص جنس بدنه دچار تغییرات بسیار زیادی شده بود، اما نتوانست چندان تحت تاثیرم قرار دهد و تنها به مدرن بودن آن و جدا شدن از ظاهری چیپ برای یک گوشی پرچم‌دار، احسنت گفتم. اما وقتی که گلکسی اس۶ اج را در دست گرفتم، لبخند را بر روی لبانم نشاند. لبخندی که هنگام استفاده از آی‌فون۶ به دلیل گوشه‌های گرد و ظاهر متوسطش، نزدم! لبخندی که با دیدن اکسپریا Z3 به خاطر شباهت با مدل‌های قبلی‌اش نزدم. لبخندی که در هنگام بررسی اچ‌تی‌سی وان ام۹ به علت کپی برابر اصل وان ام۸ نزدم و لبخندی که با دیدن بسیاری از مدل‌های ریز و درشت دیگر، همچنان نمی‌زدم چون هیچ چیز هیجان انگیزی در آن‌ها نمی‌دیدم! اما این بار با نگاهی حاکی از رضایت بر چهره گلکسی اس۶ اج می‌نگریستم چون در مقابل دیدگانم یک محصول متفاوت، خوش دست با نمایشگری درخشان قرار داشت که از هر لحاظ می‌توان آن را یک پرچم‌دار تمام عیار به حساب آورد.


در سمت راست تک کلید پاور قرار گرفته که اتفاقا به خاطر تیز بودن کناره‌های دستگاه، دسترسی به آن ساده‌تر است. همین امر برای دکمه‌های صدا در بخش چپ نیز صادق است. سامسونگ به خاطر انحنای نمایشگر مجبور شده تا اسلات ورودی سیم کارت را به بالای گوشی انتقال دهد که درگاه مادون قرمز و یک سوراخ میکروفن هم در کنار آن دیده می‌شود. در بخش پایینی، تک اسپیکر گوشی به همراه محل اتصال پورت میکرویو‌اس‌بی، جک هدفون و یک میکروفن دیگر حضور دارد.

تا اینجا همه چیز خیلی خوب به نظر می‌رسد اما با برگرداندن گوشی، با منظره دهشتناکی رو به رو می‌شوید! البته نگران نباشید، شیشه گوشی شما نشکسته است، اما لنز بر آمده دوربین به قدری از حدقه بیرون زده است، که اگر تا دیروز کسی بر اندازه آن در آی‌فون ۶ ایراد می‌گرفت، این بار با دیدن شرایط در S6 Edge، محصول اپل را بر فرق سر خواهد گذاشت! لنز دوربین به طرز عجیبی بر آمده ست و به قدری بزرگ شده که سامسونگ تصمیم گرفته به عنوان یک بخش مجزا، برایش شخصیتی هم در نظر بگیرد و لبه‌های دورش را به نوعی هماهنگ با دستگاه طراحی کند. حتی برای آنکه مطمئن شود شما به این لنز توجه کرده‌اید، یک نوار نقره‌ای را هم بر رویش گذاشته تا به خوبی بفهمید اگر پروژه صفر باعث تغییرات بسیار زیاد در چهره گلکسی اس۶ اج شده، اما به طور حتم عدد صفر آن در چهره همین لنز دوربین نقش بسته است! در واقع این قسمت تا حدی می‌تواند خلاقیت و زیبایی این گوشی را تحت تاثیر قرار دهد، اما مقدارش به اندازه‌ای نیست که بتوان از زیبایی آن چشم فرو بست.

در کل طراحی S6 Edge را بایستی یک انقلاب در رده محبوب S این کمپانی دانست، جایی که فلز و شیشه سرانجام وارد شد و نتیجه هم یک کالا با احساس لوکس بودن، استحکام بالاتر و مهم‌تر از همه، قرار گرفتن در میان تاپ‌ترین‌های بازار است. به خصوص با انحنای دوست داشتنی نمایشگر، حس متمایز بودن نیز با داشتن این محصول به شما افزوده می‌شود. شاید این طراحی محدودیت‌هایی همچون عدم دسترسی به باتری را به وجود آورده و یا حتی بهانه‌ای برای عدم ضد آب شدن گوشی شده باشد (به این دلیل بهانه چون محصولات سونی با همین ساختار، ضد آب هستند) اما به طور کل می‌تواند نقطه‌ای برای شلیک دوباره این رده پرطرفدار در قلب کاربران باشد،‌ جایی که انحنای زیبای نمایشگر نقش پیچ و تاب موی یار را برای خریدار بازی کرده و دل او را برای پرداخت مبلغ چند میلیونی‌اش به دست می‌آورد.

نمایشگر: قوسی که تنها زیباست!

این روزها دیگر اکثر کاربران فهمیده‌اند که اضافه شدن پیکسل‌ها بیش از یک حد مشخص، تاثیر چندانی بر روی کیفیت نمایشگر ندارد اما چه می‌شود کرد، رقابت است دیگر، رقابت! سازندگان هم برای آنکه حداقل در تئوری از رقبا عقب نیفتند، چاره‌ای در هم نوا شدن با این موسیقی بی‌کلام ندارند (اگرچه اچ‌تی‌سی وان ام۹ نشد). در اینجا هم سامسونگ سرانجام از فول اچ‌دی به QHD برای نمایشگر ۵.۱ اینچی خود کوچ کرد تا چگالی پیکسلی را از ۴۳۲ در اس۵ به ۵۷۷ در اس۶ اج ارتقا داده باشد. فناوری مورد استفاده همچنان Super AMOLED دوست داشتنی است و دیگر نیازی به گفتن این مورد هم نیست که کیفیت در چهره اس۶ اج غوغا می‌کند! ضمن اینکه نسخه چهارم از شیشه مقاوم گوریلا، وظیفه حفاظت از آن را بر عهده دارد. اما این‌ها مشخصات روی کاغذ است و تفاوت اصلی در همان دو انحنای راست و چپ دستگاه است که به کاربر احساس عمق بیشتر و پویایی بالاتری را القا می‌کند. البته این دو انحنا دارای کاربردهایی هم هستند اما میزانش به مدلی چون گلکسی نوت اج نمی‌رسد و در واقع بیشتر یک تفاوت در طراحی است تا کاربردی جهت تحول در استفاده شما از گوشی جدیدتان!

این انحنا، می‌تواند به صورت مستقل رنگ‌های متفاوتی را نمایش دهد و برای هر فرد تماس گیرنده، تعریف متفاوتی قرار داد تا اگر بر حسب تصادف گوشی شما از طرف نمایشگر بر روی سطحی قرار داشت، دیگر زحمت برگرداندن آن را به خود ندهید (چه کاربرد مفیدی!). یا ساعت دستگاه را تنظیم کنید که بر روی انحنای راست یا چپ (بر حسب تنظیم شما) قرار بگیرد و در ۱۲ ساعت از روز نشان داده شود. اگرچه این ساعت فقط بر روی انحنای گوشی نیست و بخشی از آن بر روی سطح تخت اس۶ اج هم نمایش داده می‌شود.

سخت‌افزار: سلام بر اگزینوس

چند سالی است که به عرضه دو نسخه گوناگون از گلکسی S و همچنین نوت عادت کرده‌ایم. جایی که پردازنده‌های اسنپدراگون برای عرضه بین المللی و چیپست اگزینوس به منظور عرضه در برخی از نقاط منتخب سامسونگ (همچون کشور ما) انتخاب می‌شدند. اما این بار سامسونگ تصمیم گرفت تا فقط از چیپست انحصاری‌اش یعنی اگزینوس استفاده کند و عطای اسنپدراگون را به لقای خودش ببخشد. البته داغ شدن این چیپست هم بهانه خوبی برای سامسونگ شد تا حداقل در این پرچمدار تازه‌اش، نامی از این اژدهای مشهور را نبینیم.

حال نگاه کنیم که سامسونگ برای اس۶ اج چه کرده است. اگزینوس ۷۴۲۰ نام چیپست ۶۴ بیتی با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری سامسونگ است که اتفاقا از نظر تعداد هسته، شباهت بسیار زیادی به اسنپدراگون ۸۱۰ دارد. چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز در کنار چهار هسته کورتکس A57‌که حداکثر فرکانس کاری آن‌ها به ۲.۱ گیگاهرتز می‌رسد، قلب تپنده دستگاه لقب گرفته‌اند. وظیفه پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده Mali-T760 گذاشته شده است و ۳ گیگابایت رم آن هم از نوع LPDDR4 به سرعت پردازش‌ها کمک می‌کند.

برای آنکه بهتر در چند و چون عملکرد دستگاه و مقایسه آن با مدل‌های قدرتمند بازار قرار بگیریم، گوشی را وارد آزمایشگاه خود کردیم تا ببینیم چه عملکردی دارد.

در آزمون نخست که همیشه از گوشی‌ها می‌گیریم، به سراغ بنچمارک پی رفتیم. گلکسی اس۶ اج‌ در همین مرحله ثابت کرد که با یک غول سخت‌افزاری طرف هستیم. کسب رقم ۸۹ میلی‌ثانیه در محاسبه عدد پی، بهترین رقمی هست که تا به امروز در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان به ثبت رسیده است و رکورد برادرش یعنی گلکسی اس۶ هم شکسته شد.

منبع:itresan.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی